Το μονοπάτι της ελιάς

Την Παρασκευή 4/12/2017 πήγαμε με το Δ1 και με το Δ2 στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή. Πήγαμε με το λεωφορείο.

Εκεί παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα το Μονοπάτι της Ελιάς. Μας ξενάγησε μια κυρία. Μας είπε ότι η ελιά ζει πάνω από 1ΟΟ χρόνια και ότι είναι δέντρο αειθαλές. Μας έδειξαν και κάτι πίνακες για την ελιά. Μετά είδαμε το μάζεμα της ελιάς. Ύστερα από λίγο κάναμε διάλειμμα και φάγαμε το κολατσιό μας. Σε λίγο είχαμε τελειώσει. Μετά από το διάλειμμα πήγαμε να δοκιμάσουμε ελιές και ελαιόλαδο. Εκεί μας έδωσαν ένα χαρτί για να γράψουμε την άποψη μας για την ελιά και το λάδι. Στην συνέχεια μας είπαν πώς φτιάχνανε ελαιόλαδο παλιά και πώς τώρα.
Αυτό που μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση ήταν το μάζεμα της ελιάς. Μου άρεσε πολύ περισσότερο από ό,τι φανταζόμουν. Πάντως το πρόγραμμα ήταν πολύ ωραίο.
ΕΡΜΗΣ

Σήμερα πήγαμε στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή για να μας δείξουν για την ελιά. Πρώτα μας έδειξαν κάτι πίνακες που είχαν θέμα την ελιά. Ύστερα μας πήγαν σε ένα ελαιοτριβείο
και μας είπαν ότι δεν είχαν παλιά ελαιοτριβεία αλλά αυτοί το έκαναν μονοί τους. Κατόπιν μας πήγαν σε ένα εργαστήριο κεραμικής και μας έδωσαν λάδι να δοκιμάσουμε:  το πρώτο
το έλεγαν Χωριό ήτανε φρουτώδες και πικάντικο, το δεύτερο το έλεγαν Μυλοπόταμος ήτανε πικάντικο και το τρίτο το έλεγαν Άλτις ήτανε φρουτώδες και πικάντικο. Μετά μας
έδωσαν να δοκιμάσουμε ελιές την πρώτη την έλεγαν μαύρη ελιά και ήτανε πικρή και αλμυρή την δεύτερη την έλεγαν καλαμών και ήτανε πικρή και αλμυρή και η τρίτη την έλεγαν πράσινη και ήτανε αρωματική, πικρή και αλμυρή. Εμένα μου άρεσε γιατί δοκίμασα πρώτη φορά ελιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ

Τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου πήγαμε στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή.
Φτάσαμε εκεί με το λεωφορείο .
'Οταν φτάσαμε μιλήσαμε για την ελιά και μετά χτενίσαμε τα φύλλα της και μετά φάγαμε.
Μου άρεσε πολύ και δεν μου έκανε κάτι εντύπωση.
ΑΛΕΞΙΑ

Την Παρασκευή 4/12/2017 επισκεφθήκαμε την Αμερικάνικη
Γεωργική Σχολή για να κάνουμε ένα πρόγραμμα βασισμένο στην
ελιά. Πήγαμε με το λεωφορείο.
Όταν φτάσαμε, χρειάστηκε να περιμένουμε για λίγη ώρα, διότι
οι ξεναγοί μας είχαν αργήσει. Στη συνέχεια, κατευθυνθήκαμε προς
ένα χωράφι με ελιές όπου μας εξήγησαν πώς πέφτουν οι ελιές από
τα δέντρα. Έτσι, από μιλιά εμείς το κάναμε πράξη. Δηλαδή, η ξεναγός μας έδωσε μικρά κόκκινα τσουγκρανάκια και μαζέψαμε ελιές. Εγώ μάζεψα τρεις ελίτσες αλλά δυστυχώς την μια την πάτησα κατά λάθος. Μετά μας έδειξαν πίνακες ζωγραφικής  βασισμένες στην ελιά και στη συνέχεια κάναμε διάλειμμα. Μόλις τελειώσαμε πήγαμε σ’ ένα μίνι ελαιοτριβείο για να το δούμε και στη συνέχεια δοκιμάσαμε τρία είδη ελαιόλαδου και τρία είδη ελιάς.
Δεν μου έκανε κάτι ιδιαίτερα εντύπωση αλλά πάντα μου άρεζαν οι εκδρομές με το σχολείο και τους συμμαθητές μου!
ΒΑΣΙΛΙΚΗ

Σήμερα  Δευτέρα  4/12/2017  πήγαμε  στην  Αμερικανική  Γεωργική  Σχολή  και  παρακολουθήσαμε  το  πρόγραμμα  "Το  μονοπάτι  της  ελιάς".
      Στην  αρχή  είδαμε  κάποιους  πίνακες  οι  οποίοι  είχαν  θέμα  την  ελιά  και  δημιουργήθηκαν  από  γνωστούς  ΄Έλληνες  και  ξένους  ζωγράφους.
Έπειτα  περπατήσαμε  ως  την  τραπεζαρία  και  φάγαμε  το  φαγητό  μας.
Ύστερα  ξεναγηθήκαμε  σε  έναν  μικρό  χώρο  όπου  υπήρχε  ένα  μηχάνημα, που  μετέτρεπε  τις  ελιές  σε  ελαιόλαδο.  Στη  συνέχεια  επισκεφθήκαμε  ένα στενόχωρο  δωμάτιο  και  γίναμε  δοκιμαστές  ελιάς  και  ελαιολάδου, οι  οποίοι  σε  ένα  χαρτί  σημείωναν  τις  υψηλές  και  χαμηλές  βαθμολογίες.
      Περισσότερη  εντύπωση  μου  έκανε  η  δοκιμή  της  ελιάς, διότι μου αρέσει  να  δοκιμάζω  και  να  λέω  τη  γνώμη μου  για  διάφορα  πράγματα.
Ήταν  μια  πολύ  ωραία  και  ιδιαίτερη  εμπειρία!!!
ΦΙΛΙΠΠΟΣ

Την Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου πήγαμε με ένα λεωφορείο στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή για να παρακολουθήσουμε ένα πρόγραμμα που λέγεται "Το μονοπάτι της ελιάς".
Μας μίλησαν για την ελιά, χτενίσαμε τις ελιές, μας έδειξαν ένα μικρό ελαιοτριβείο και δοκιμάσαμε ελαιόλαδο και ελιές.
Δεν μου έκανε κάτι μεγαλύτερη εντύπωση. Μου άρεσαν όλα.
ΛΙΒΙΑ

Τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2017 επισκεφτήκαμε την
Αμερικανική Γεωργική Σχολή (Α.Γ.Σ.). Την επισκεφτήκαμε για
να παρακολουθήσουμε το πρόγραμμα «Το μονοπάτι της
ελιάς». Πήγαμε με το πούλμαν.
Στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή μας μίλησαν για το δέντρο
της ελιάς, μας είπαν πως καταλαβαίνουμε πόσο χρονών είναι
το δέντρο της ελιάς (κόβοντας μια φέτα από το δέντρο και
μετρώντας τους κύκλους της), μαζέψαμε ελιές με τον παλιό
παραδοσιακό τρόπο (με τις τσουγκράνες και τα δίχτυα),
δώσαμε τίτλους σε πίνακες ζωγραφικής με θέμα την ελιά, μας
μίλησαν για το πώς δουλεύει το ελαιοτριβείο (αλλά ήμουν
πίσω και δεν άκουγα πολύ καλά) και τέλος δοκιμάσαμε
διάφορα ελαιόλαδα και ελιές (εγώ προσωπικά δεν δοκίμασα
ελιές).
Πιο πολύ μου έκανε εντύπωση πώς μάζευαν τις ελιές παλιά
γιατί, ήταν πολύ κουραστικό. Περάσαμε όλοι πολύ ωραία θα
ήθελα να ξαναπάμε.

ΛΟΥΚΑΣ, Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2017

Την Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου πήγαμε στην Α.Γ.Σ όπου παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα ΄’Το μονοπάτι της ελιάς’’.
Εκεί μας έδειξαν πίνακες με θέμα την ελιά.
Μετά μας πήγαν στα ελαιόδεντρα και μας έδειξαν τον τρόπο που μαζεύουν τις ελιές .
Έπειτα πήγαμε στο ελαιοτριβείο όπου μας έδειξαν πώς γίνονται οι ελιές λάδι.
Μόλις τελειώσαμε μας πήγαν στο εργαστήρι κεραμικής για γευσιγνωσία.
Εκεί μας μοίρασαν χαρτιά όπου βαθμολογούσαμε τις ελιές και το λάδι που δοκιμάζαμε.
Εντύπωση μου έκανε ο τρόπος που μαζεύονται οι ελιές και η γευσιγνωσία.
ΕΛΙΣΑΒΕΤ

Την Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου επισκεφτήκαμε την Αμερικανική Γεωργική Σχολή. Πήγαμε με το πούλμαν και στον δρόμο ζητήσαμε από τον οδηγό να μας βάλει μουσική.
Όταν φτάσαμε στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή, μια κυρία μας μίλησε για την ιστορία της ελιάς και είδαμε διάφορους πίνακες με ελιές και μας ρώτησε πώς θα ονομάζαμε τους πίνακες. Λίγο πιο δίπλα υπήρχε ένα μικρό ελαιοτριβείο και μάθαμε πώς από την ελιά γίνεται το λάδι.
Μου άρεσε περισσότερο που στο τέλος κάναμε γευσιγνωσία λαδιού και ελιάς. Εγώ όμως δεν δοκίμασα ελιά, γιατί είναι χάλια.
ΜΑΓΙΑ

Την Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου πήγαμε στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή, για να παρακολουθήσουμε και να συμμετέχουμε στο πρόγραμμα "Το μονοπάτι της ελιάς".
         Όταν φτάσαμε με το πούλμαν στην Γεωργική Σχολή μας οδήγησαν σε έναν ελαιώνα και αναπαραστήσαμε το μάζεμα των ελιών.  Ήταν διασκεδαστικό και πέρασε ωραία η ώρα.
       Έπειτα μας πήγαν σε δύο κιόσκια και μας έδειξαν πίνακες με ελιές και μας έκανες διάφορες ερωτήσεις.  Αμέσως μετά πήγαμε για φαγητό σε μια αίθουσα.
        Στη συνέχεια πήγαμε σε έναν χώρο που βρισκόταν το μηχάνημα που τρίβει τις ελιές.
       Τέλος μεταφερθήκαμε σε ένα σπιτάκι και εκεί δοκιμάσαμε φρυγανιές με διαφορετικά λάδια και έπρεπε να επιλέξουμε μια απάντηση κάθε φορά. Οι απαντήσεις ήταν φρουτώδες, πικρό και πικάντικο.  Μετά δοκιμάσαμε διάφορα είδη ελιών. Διαλέγαμε ανάμεσα σε αρωματικές, πικρές και αλμυρές.
       Ήταν μια ωραία εμπειρία από την οποία μάθαμε πράγματα για τις ελιές και το ελαιόλαδο.
ΚΛΕΙΩ

Στις 4 Δεκεμβρίου 2017 πήγαμε στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή με το λεωφορείο.
     Πήγαμε εκεί για να δούμε το μονοπάτι της ελιάς.     Στην αρχή μας πήγαν σε έναν ελαιώνα και μαζέψαμε ελιές με τσουγκράνες και ένα κάπως σαν δίχτυ. Βάζαμε το δίχτυ κάτω από τις ελιές και τις χτυπούσαμε με τις τσουγκράνες. Μετά πήγαμε σε ένα κλειστό μέρος να φάμε τα φαγητά μας. Κατόπιν πήγαμε σε ένα σπίτι να δοκιμάσουμε ελιές και ελαιόλαδο. Ύστερα ξανά γυρίσαμε στο σχολείο.     Μου έκανε εντύπωση το μηχάνημα που πατούσε τις ελιές και τις έκανε λάδι. Παρόλα αυτά, μύριζε πολύ άσκημα.    ΛΑΜΠΡΙΝΟΣ

Σήμερα με την τάξη μου πήγαμε στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή. Πήγαμε με το λεωφορείο ακούγοντας μουσική.
Παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα "το μονοπάτι της ελιάς".
Περισσότερη εντύπωση μου έκανε το πώς έκοβαν τις ελιές οι αρχαίοι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Ζ.

Την Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2017 η τάξη μου αποφάσισε να πάμε στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή για να παρακολουθήσουμε "Το μονοπάτι της ελιά". Πήγαμε με το λεωφορείο γιατί το σχολείο μας είναι μακριά.
Εκεί πέρα έχει πολλά μέρη. Εμείς πρώτα πήγαμε σε έναν τεράστιο κήπο με ελιές.  Ακριβώς δίπλα είχε ένα κιόσκι που είχε 5 πίνακες ζωγραφικής. Η κυρία Κατερίνα μας είπε από τη φαντασία μας να σκεφτούμε ένα όνομα για κάθε πίνακα. Μετά κάναμε ένα διάλειμμα στο κυλικείο. Όταν τελειώσαμε πήγαμε σε ένα εργαστήριο όπου δοκιμάσαμε λάδι και ελιές.
Αυτό που μου έκανε πιο πολύ εντύπωση είναι οι πίνακες ζωγραφικής.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2017 πήγα στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή με την τάξη μου , με λεωφορείο.
Πήγαμε εκεί για να παρακολουθήσουμε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Το μονοπάτι της ελιάς".
Μας έδειξαν μερικές εικόνες με πίνακες ζωγραφικής και λίγο πιο μετά όλοι κόψαμε ένα κλαδί ελιάς με τσουγκράνες.
Μετά δοκιμάσαμε μερικές ελιές και φρυγανιές με λάδι και γράψαμε τη γνώμη μας σε ένα χαρτί.
Μας έδειξαν ένα μηχάνημα ελιάς που βρομούσε πολύ.
Μου έκανε εντύπωση αυτό το μηχάνημα που ανέφερα πριν λίγο.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Β.

Τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου του 2017 επισκεφτήκαμε την Αμερικανική Γεωργική Σχολή. Η εκδρομή μας έγινε με το λεωφορείο, το οποίο μας παρέλαβε από το σχολείο.
 Αρχικά μας οδήγησαν σε έναν χώρο με στέγαστρο. Εκεί μας παρουσίασαν πέντε πίνακες ζωγραφικής, που είχαν θέμα την ελιά και την αγριελιά. Δίπλα στο στέγαστρο υπήρχε ένα χωράφι, στο οποίο βρίσκονταν ελιές 60 και 70 χρόνων.  Μας χώρισαν σε 8 ομάδες των τριών παιδιών. Δύο ομάδες πήραν και άπλωσαν ένα δίχτυ γύρω από δύο δέντρα. Έπειτα κάθε μια από τις ομάδες έπαιρνε εναλλάξ τσουγκράνες από τις άλλες ομάδες. Τέλος μας έδειξαν μια μηχανή που μετατρέπει την ελιά σε ελαιόλαδο και απαντήσαμε σε ένα ερωτηματολόγιο αφού δοκιμάσαμε φρυγανιές με τρία είδη λαδιών και τρία είδη ελιών.
 Αυτό που μου άρεσε περισσότερο ήταν η περιγραφή της μηχανής που κάνει την ελιά ελαιόλαδο, γιατί δεν γνώριζα την διαδικασία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Ι.

Την Δευτέρα που μας πέρασε πήγαμε με πούλμαν στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή για να παρακολουθήσουμε ένα πρόγραμμα που λέγεται "Το μονοπάτι της ελιάς". Εκεί στην αρχή μας έκαναν μια περιληπτική παρουσίαση της ελιάς. Ύστερα μας έδειξαν πίνακες που είχαν σχέση με αυτήν. Μετά από λίγο κάναμε πως μαζεύαμε ελιές: δηλαδή είχαμε μικρές τσουγκράνες και "χτενίζαμε" τα δέντρα . Μετά πήγαμε σε ένα ελαιοτριβείο για να δούμε πώς φτιάχνουν το λάδι απ' τις ελιές. Ύστερα πήγαμε στην τραπεζαρία για να φάμε και να ξεκουραστούμε. Αμέσως μετά πήγαμε να δοκιμάσουμε λάδι και ελιές και να σημειώσουμε σε ένα έντυπο τι γεύση μας άφησε
Πιο πολύ εντύπωση μου έκανε όταν δοκιμάσαμε ελιές, αν και δεν μου αρέσουν οι ελιές!
ΖΩΗ

Την Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου επισκεφτήκαμε την Γεωργική Σχολή. Πήγαμε με το λεωφορείο και εγώ κάθισα με την Αλεξία.
Μόλις φτάσαμε άρχισε η ξενάγηση, ο ελαιώνας ήταν καταπράσινος, ενώ τα δέντρα δεν είχαν ελιές, τις είχαν μαζέψει. Η ξεναγός μας μίλησε για τον τρόπο που τις μαζεύουν και για το λάδι που μας δίνουν. Μόλις έπιασε βροχή πήγαμε σε ένα υπόστεγο που είχε τέσσερις πίνακες στους οποίους δώσαμε έναν τίτλο. Στο τέλος μας πρόσφεραν φρυγανιές με λάδι και ελιές, μας έδωσαν κι ένα χαρτί που έπρεπε να επιλέξουμε αν είναι ξινό, αλμυρό ή φρουτώδες το λάδι ή οι ελιές.
Πιο πολύ ευχαριστήθηκα που δοκίμασα το λάδι με τις γευστικές ελιές και τις φρυγανιές. Κάτι ήξεραν οι Έλληνες Αθηναίοι και ονόμασαν ιερό δέντρο την ελιά! Ήταν πεντανόστιμες, ήθελα κι άλλες!
ΘΕΟΔΩΡΑ

Την Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου πήγαμε στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή με το λεωφορείο.
Μας έκαναν περιήγηση σε ένα χωράφι με ελιές και μετά σε ένα κλειστό χώρο όπου δοκιμάσαμε ελιές και λάδι.
Μεγαλύτερη εντύπωση μου έκανε όταν μαζεύαμε ελιές με τη τσουγκράνα.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Π.

Σήμερα πήγαμε στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή. είχαμε για θέμα την ελιά και ο τίτλος ήταν "Το μονοπάτι της ελιάς. " Πήγαμε με το λεωφορείο.  Η απόσταση δεν ήταν πολύ μεγάλη αλλά ούτε και μικρή.
Όταν φτάσαμε ήρθε μια κυρία και μας έδειξε κάτι ελαιόδεντρα και είπε να καθίσουμε σε δύο παγκάκια και μας έδειξε πίνακες με ελιές.
Μετά απλώσαμε κάποια δίχτυα και αφού μας έδωσαν μικρές τσουγκράνες, αρχίσαμε να χτενίζουμε τα κλαδιά των δέντρων για να πέσουν οι ελιές. Ελιές όμως δεν υπήρχαν στα κλαδιά των δέντρων, γιατί τις είχαν μαζέψει.
Μετά πήγαμε στην τραπεζαρία και φάγαμε. Τέλος πήγαμε σε ένα εργαστήριο, όπου δοκιμάσαμε ελιές και φρυγανιές με λάδι και κρίναμε τη γεύση τους.
Ήταν ωραία αλλά εμένα μου φάνηκε λίγο σύντομη. Έμαθα όμως αρκετά πράγματα.